Home Nederland Hoofdnieuws De beste bodybuilding tips voor maximale spiergroei

De beste bodybuilding tips voor maximale spiergroei

WILLIAM HILL WORLD DARTS CHAMPIONSHIP 2022 ALEXANDRA PALACE, LONDON PIC;LAWRENCE LUSTIG ROUND2 GERWYN PRICE V RICHIE EDHOUSE GERWYN PRICE IN ACTION

Sarms

Sarms zijn enorm populair geworden in bodybuilding omdat ze veilig en effectief zijn bij het  vergroten van vetvrije massa en kracht. Sarms zijn legaal te bestellen binnen heel Europa,  hoge kwaliteit sarms koop je op bestsarms.

 Voordelen van SARM’s :

Prestatieverbetering – SARM’s verhogen het uithoudingsvermogen van bodybuilders en  helpen hen voor langere periodes te trainen zonder vermoeidheid te ervaren. 

Gewichtsverlies – SARM’s kunnen helpen bij het wegwerken van hardnekkig vet dat door het  lichaam is opgehoopt en dat zich vastklampt aan vitale lichaamsspieren. Ze doen dit door zich  op specifieke receptoren te richten en ze aan te vallen. Hun algemene effecten hangen echter  af van het vermogen van de gebruiker om zich aan een gezond dieet en trainingsschema te  houden.

Krachttrainingsoefeningen.

Spieropbouw – Spiermassa wordt opgebouwd door een goed trainingsschema, goede  voeding, levensstijl en genetica. Spiermassa kan gemakkelijk verloren gaan tijdens het droog  trainen, SARM’s helpen echter bij het vergroten van de spiermassa zelf in een calorietekort.

 Discipline 

Bodybuilding is een sport die een enorme hoeveelheid discipline vereist van de bodybuilder.  In feite is discipline de drijfveer van elke succesvolle bodybuilder. Een gedisciplineerde  manier van trainen zorgt voor consistentie van het trainingsschema. Er zijn een aantal  andere factoren die succes of falen in iemands fitness progressie kunnen veroorzaken. Hier  zijn een paar tips en trucs voor bodybuilders. 

 De juiste supplementen en voeding

Het is belangrijk voor elke bodybuilder om ervoor te zorgen dat zijn of haar lichaam precies  de juiste voedingsstoffen binnen krijgt. Niet alleen om gezond te blijven, maar ook om te  helpen de spiermassa die men voor ogen heeft te ontwikkelen. Zelfs beginnende  bodybuilders van welk fitness trainingsprogramma dan ook, begrijpen dat eiwitten een van  de belangrijkste voedingssupplementen zijn om te consumeren. Maar ook vitaminen, vezels,  de juiste vetten en koolhydraten zijn van essentieel belang. 

Dit is de lijst met belangrijkste supplementen voor  bodybuilders de top 5.

  • Creatine is het meest onderzochte en bewezen Fitness supplement, met jaren onderzoek uitgekomen op nummer 1
  • Omega 3 (visolie) Eet jij standaard iedere week vette vis zoals zalm, makreel of haring dan hoef je dit niet extra toe te voegen aan je dieet.
  • Multivitamine
  • Eiwitshakes & eiwitrepen het liefst met niet al te veel suiker
  • Pre-workout wordt gebruikt voor de training om extra energie te krijgen en harder te kunnen trainen.
  • BCAA’s zijn belangrijk bij intensieve trainingen en helpen tegen spierafbraak in een calorietekort.

Trainen voor extra spiermassa 5 tips:

  1. train niet vaker dan 5 x per week

Je spieren groeien het beste als ze ook genoeg rust krijgen, de rustdag stelt je in staat om te  herstellen van de training van de vorige dagen. Bij beginners is 3 of 4 keer per week trainen  genoeg omdat het lichaam nog niet gewend is aan de zware inspanning van de trainingen.

  1. Probeer de oefeningen gecontroleerd uit te voeren

Probeer je te focussen op de spierspanning, In plaats van je te focussen op het gewicht is het  belangrijker dat de oefening goed uitgevoerd wordt. De set moet ongeveer 40 tot 50 seconden  duren voor optimale spiergroei. 

  1. train hard

Als je spiermassa en kracht wilt opbouwen is het belangrijk dat je hard traint, hard trainen  zorgt ervoor dat je dat je spieren uitgedaagd worden en hierdoor trainingsprikkels geven  aan je spieren en daarom zullen groeien. 

  1. Probeer 200-300 calorieën boven onderhoud te eten

Als je niet zwaarder wordt, Zal je meer calorieën moeten gaan eten. Je hebt een overschot  nodig aan calorieën om het spiergroei proces van brandstof te voorzien. Hierdoor  optimaliseer je het herstel van de vorige training en presteer je beter. Als je niet aankomt  weet je dat je geen calorieoverschot binnenkrijgt en zal je dus meer moeten gaan eten. 

  1. Drink veel water

Probeer minimaal 2 tot 3 liter water binnen te krijgen per dag. Water helpt bij Het transport  van voedingsstoffen en zuivert het lichaam, Slaat koolhydraten op als glycogeen en is  betrokken in vele stofwisselingsprocessen. Veel water drinken wordt vaak onderschat maar  is erg belangrijk.

 

 Focus op zwakke plekken

Een van de grootste hindernissen van elke bodybuilder is het feit dat sommige  lichaamsdelen zich niet even snel ontwikkelen als andere. Om dit aan te pakken, zouden  bodybuilders meer tijd moeten besteden, en aanvullende training geven aan die delen van  het lichaam. Voor bodybuilders die dubbel aan hun triceps moeten werken, is een zittende

overhead dumbbell extension een goede extra oefening. Tot slot zijn drag curls geschikt  voor het isoleren van de biceps spieren, i.h.b. de buitenste biceps. Al deze oefeningen  kunnen gedaan worden met behulp van losse gewichten. Het wordt zeer aangeraden dat  bodybuilders eerst lichtere gewichten gebruiken om ervoor te zorgen dat hun vorm correct is  voordat ze naar zwaardere gaan.